سفارش تبلیغ
صبا ویژن

pishgamanasia

نظر

 

مزیت های استفاده از خدمات ابری :

از ویژگی های منحصر به فرد رایانش ابری که می توان به آن اشاره کرد، در اختیار گذاشتن فضای نامحدود است به صورتی که این ویژگی با ویژگی های فیزیکی غیر قابل مقایسه است و شما می توانید اطلاعات خودتان را به راحتی در فضای ابری ذخیره کنید.

ویژگی دیگر خدمات ابری ، قابلیت بک آپ (back up) گیری است به این صورت که شما می توانید به راحتی از اطلاعات خودتان پشتیبان تهیه کرده و اطلاعاتی را که احتمالا از دست داده اید ، به راحتی بازگردانی کنید.

مزیت مهم دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم ، هزینه پایین این سرویس نسبت به سرویس های دیگر است. با توجه به این نکته که سازمان ها و شرکت ها برای ذخیره اطلاعات خودشان به سیستم های با امکانات بالا نیاز دارند که هزینه تهیه آنها نیز بسیار سنگین است ، رایانش ابری این امکان را بوجود می آورد تا با هزینه کمتر ، خدمات بهتری را دریافت کنید.

 

 

معایب استفاده از خدمات ابری :

با توجه به این که رایانش ابری، دارای مزیت های زیادی است اما این تکنولوژی جدید معایبی نیز دارد. در رایانش ابری، اطلاعات در فضای ابری ذخیره شده در نتیجه از کنترل صاحب اطلاعات خارج می شوند و در اختیار ارائه دهندگان خدمات ابری قرار می گیرند و با در نظر گرفتن این که این ذخیره و نمایش اطلاعات از طریق اینترنت صورت می گیرد بنابراین ممکن است این اطلاعات هک شده و در دسترس دیگران قرار بگیرند. پس لازم است تا شرکت های ارائه دهنده این خدمات ، امنیت بالایی را برای نگهداری اطلاعات بوجود آورند.

ایراد دیگری که به فناوری رایانش ابری وارد شده این است که برای ذخیره اطلاعات در فضای ابری و استفاده از خدمات ابری ، به اینترنت با سرعت بالا و پهنای باند خاص نیاز هست که این امکانات در دسترس عموم مردم قرار ندارد و مردم نمی توانند از آن استفاده کنند.

 

 

مزایای استفاده از خدمات ابری برای کسب و کار

خدمات ابری دارای ویژگی ها خاص است به همین دلیل مورد توجه مشاغل مختلف قرار گرفته و از آن استفاده می شود که در زیر به چند مورد از این مزایا اشاره می شود.


  • می توان از همه جا با استفاده از یک مرورگر ، به اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری دسترسی پیدا کرد و نیازی به امکانات فیزیکی خاص نیست.
  • دسترسی به اطلاعات از همه مکان ها یک مزیت است که باعث پویایی در کسب و کار می شود.
  • خدمات ابری به نوعی اجاره فضا و امکانات است که به هزینه کمتری نیاز دارد و این عامل بسیار مهمی برای رونق کسب و کار محسوب می شود.
  • فضایی که برای استفاده کاربران ، در دسترس قرار می گیرد نامحدود است و نباید نگران کمبود فضای ذخیره سازی باشید.
  • نیازی به استفاده از نیروی انسانی برای نگهداری و مدیریت سیستم ها نمی باشد و این امر موجب کاهش هزینه ها می گردد.

 

چند نمونه از فضاهای ابری:


1)     فضای ابری خصوصی: این فضا مخصوص یک شرکت یا سازمان طراحی شده که از داخل همان سازمان مدیریت می شود و افراد معدودی به آن دسترسی دارند.

2)     فضای ابری همگانی: برخلاف فضای ابری خصوصی، همه افراد می توانند از این نوع خدمات استفاده کنند.

3)     فضای ابری هیبریدی: ترکیبی از فضاهای خصوصی و همگانی می باشد که در آن 2 فضای ابری جدا قرار است اطلاعاتی را با هم به اشتراک بگذارند.

4)     فضای ابری اجتماعی: فضای ابری مخصوصی است که میان نهاد ها یا سازمان های مختلف به اشتراک گذاشته می شود.

 

www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia