سفارش تبلیغ
صبا ویژن

pishgamanasia

نظر

نتیجه مطالعات انجام شده بیانگر آن است که فناوریهای اطلاعات و ارتباطات تاثیر بسیار عمیقی بر رشته مدیریت منابع انسانی گذاشته و در برخی از ابعاد جدید باعث تحول آن شده است.

متخصصان نیز معتقدند مدیریت الکترونیک منابع انسانی پتانسیل کاهش هزینه های مدیریتی،افزایش بهره وری،تسریع در زمان پاسخگویی،بهبود فرآیند تصمیم گیری و توسعه خدمات مشتری را داراست و به همین دلیل به مدیریت منابع انسانی کمک می کند تا استراتژیک تر،منعطف تر و از نظر هزینه مقرون به صرفه تر باشد.

واژه مدیریت منابع انسانی که برای اولین بار در دهه 1990 استفاده شد به انجام فعالیت های مدیریت منابع انسانی با استفاده از فناوریهای وب اشاره دارد و درصدد است اطلاعات را در هر زمان و مکانی در اختیار مدیران،مشاوران و کارکنان قرار دهد.

توسعه سریع اینترنت در خلال دهه قبل،اجرا و کاربرد آن را افزایش داده است.همچنین بررسی های مشاوران منابع انسانی اشاره بر آن دارند که هم تعداد سازمانهایی که مدیریت الکترونیک منابع انسانی را پذیرفته اند و هم تعداد نرم افزار های مرتبط با آن به طور پیوسته در حال افزایش می باشند.

مدیریت منابع انسانی با به کارگیری فناوریهای وب میتواند همزمان منعطف تر،مقرون به صرفه تر،مشتری محور تر و استراتژیک تر گردد.هزینه های مدیریتی را کاهش و بهره وری را افزایش،زمان پاسخ را کوتاهتر،تصمیم گیری را بهبود بخشد و خدمات مشتریان را توسعه دهد.

هرچند که تمام این بهینه سازی ها می توانند به شکل همزمان توسط فناوری اطلاعات صورت نپذیرند.بنابراین این طرز تفکر که می گوید مدیریت منابع انسانی برای ارتباط بهتر و راحت تر می تواند با فناوری اطلاعات تلفیق شود امروزه صحت ندارد بلکه این روند یک ضرورت کسب و کار است

 

www.pishgamanasia.com         https://t.me/pishgamanasia