سفارش تبلیغ
صبا ویژن

pishgamanasia

لایه اتصال، پروتکلهای ارتباط و احراز هویت را جهت تعامل آسان و امن در شبکه تعریف می کند. پروتکل ) GSI زیرساخت امنیت گرید) نیز به طور ضمنی در تمامی تعاملات گرید حضور دارد.

لایه منابع، پروتکلهای انتشار، کشف، مذاکره، نظارت، حسابداری و پرداخت عملیات به اشتراک گذاری منابع جداگانه را تعریف می کند. از پروتکل GRAM (شبکه دسترسی و مدیریت منابع گرید) برای تخصیص منابع پردزاشی و جهت نظارت و کنترل پردازش در همان منابع استفاده می شود، و از GridFTP  برای دسترسی به داده ها و انتقال داده با سرعت بالا استفاده می گردد.

لایه اشتراکی، تعاملات در سراسر مجموعه منابع، خدمات دایرکتوری مانند MDS (خدمات نظارت و کشف) را جمع می کند و امکان نظارت و کشف منابع سازمان مجازی را فراهم می آورد.

لایه کاربردی، هر برنامه ای را که کاربران فرای پروتکلهای معرفی شده تا به حال و API ها ایجاد کنند را دربر می گیرد و در محیطهای VO فعالیت دارد. دو مثال این مورد، گردش کار سیستمهای گرید و پورتال گرید است.

سیستم ابری به این منظور ایجاد شد تا به مشکلات پردازشی در مقیاس اینترنت رسیدگی شود که در آن برخی از فرضیات مختلف با موارد موجود در گریدها تفاوت دارد. از ابرها معمولا به عنوان استخر بزرگ پردازش و / یا منابع ذخیره سازی یاد می شود که می توان از طریق پروتکلهای استاندارد و با یک رابط کاربری مجازی به آنها دسترسی داشت.
  ما برای پردازش ابری در مقایسه با معماری گرید، از یک معماری چهار لایه استفاده می کنیم که از:

1) پارچه

2) منابع واحد

3) پلتفرم

4) لایه های نرم افزار تشکیل می شود.

 

www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia

07132346102

09197240864