سفارش تبلیغ
صبا ویژن

pishgamanasia

نظر


 
لایه پارچه شامل منابع سخت افزاری سطح اولیه، مانند منابع پردازشی، منابع ذخیره سازی، و منابع شبکه است.

لایه منابع واحد شامل منابعی است که جدا شده اند / محصور شده اند (معمولا با مجازی سازی) تا بتوان آنها را در معرض استفاده لایه بالا و یا کاربران نهایی به عنوان منابع یکپارچه قرار داد؛ برای مثال، یک کامپیوتر / خوشه مجازی، یک سیستم فایلِی منطقی، یک سیستم پایگاه داده، و غیره. لایه پلت فرم مجموعه ای از ابزارهای تخصصی، نرم افزارهای واسطه و خدمات ورای منابع متحد اضافه می کند تا یک پلتفرم توسعه و/یا استقرار فراهم کند. در نهایت، لایه برنامه های کاربردی، برنامه های کاربردی را که در ابرها اجرا می شود را دربر می گیرد.
ابرها در کل، خدماتی را در سه سطح مختلف (IaaS، PaaS وSaaS ا ) به شرح زیر ارایه می کنند؛ هر چند برخی از ارائه دهندگان می توانند به انتخاب خود خدماتی را در بیش از یک سطح ارایه نمایند. زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)  سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات را برای ارائه محیط نرم افزاری برنامه براساس یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر استفاده از منابع، فراهم می آورد. زیرساخت را می توان به شکل دینامیکی و پویا و متناسب با نیازهای منابع نرم افزار، به مقیاس بالا و پایین برد. نمونه های معمولی این مورد، خدمات EC2 آمازون (پردازش ابری الاستیک)  و S3 (سرویس ذخیره سازی ساده)
است که در آن زیرساختهای پردازش و ذخیره سازی برای دسترسی همگان طبق مدل قیمت گذاری ابزاری، آزاد است. این یک پیاده سازی منبع باز ابری فراهم می کند که یک رابط کاربری سازگار با EC2 آمازون فراهم می کند و به افراد این اجازه را می دهد تا یک زیرساخت ابری را به شکل پیشفرض ایجاد کنند و پیش از خرید خدمات تجاری، آن را آزمایش کنند. پلتفرم به عنوان خدمات مانند سرویس (PaaS)  محیطی با یکپارچگی سطح بالا را برای ساخت، تست، و استقرار سفارشی برنامه های کاربردی، ایجاد می کند. به طور کلی، توسعه دهندگان می بایست برخی محدودیتها در نوع نرم افزاری را که می توانند بنویسند را در ازای مقیاس پذیری نرم افزار، بپذیرند. به عنوان مثال نرم افزار موتور گوگل ، که کاربران را قادر می سازد تا نرم افزارهای ازاد تحت وب را در سیستمهای مقیاس پذیری بسازند که برنامه های کاربردی گوگل را نیز ایجاد می کند.
نرم افزار به عنوان خدمات (SaaS) ؛ نرم افزارهای خاصی را ارایه می کند که برای مصرف کنندگان از راه دور و از طریق اینترنت با مدل قیمت گذاری مبتنی بر استفاده، قابل دسترس است. شرکت Salesforce از رهبران این صنعت در ارائه خدمات آنلاین (مدیریت ارتباط با مشتری) CRM است. مش زنده (لایو مش) از مایکروسافت، امکان به اشتراک گذاری فایلها و پوشه ها و سینک کردن آنها در دستگاههای متعدد به شکل همزمان را فراهم می آورد.

 

www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia

07132346102

09197240864