سفارش تبلیغ
صبا ویژن

pishgamanasia

نظر
 

حق استفاده از سیستم مدیریت سلف سرویس و خدمات کارت هوشمند جهت اداره آموزش و پرورش کل استان فارس.

مکانیزه نمودن عملیات ارائه وعده غذایی به دانشجویان  و نیروی های کاری و دیگر عوامل بر اساس تشخیص تیم مدیریتی به منظور , جلوگیری از اتلاف وقت و تخلف و کاهش هزینه های سربار ناشی از عدم وجود کنترل کننده های امنیتی و مدیریتی و در نهایت دریافت انواع گزارشات مدیریتی

 

 

www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia

07132346102

09197240864



نظر
نرم افزار سلف سرویس دانشگاه امام خامنه ای بوشهر جهت مدیریت سلف سرویس دانشجویان با روش های رزرو و تحویلداری مختلف به شرح زیر رزرو
 از طریق کیوسک رزرو ( کیوسک اطلاع رسانی )کاربران با گذاشتن کارت خود بر روی کارت خوان شناسایی و برنامه زمانبندی غذایی برای وی به نمایش در می آید که می تواند با توجه به زمانبندی هر وعده غذایی ، غذا و دسر مورد نظر خود را رزرو کند.
رزرو از طریق اتوماسیون تحت وبکاربران با نام کاربری و رمز عبور خود وارد اتوماسیون تحت وب شده و برنامه زمانبندی غذایی برای وی به نمایش در می آید که می تواند با توجه به زمانبندی هر وعده غذایی ، غذا و دسر مورد نظر خود را رزرو کند. همچنین می تواند از رزرو های قبلی و آینده خود گزارش بگیرد.

 
www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia

07132346102

09197240864



نظر


 
لایه پارچه شامل منابع سخت افزاری سطح اولیه، مانند منابع پردازشی، منابع ذخیره سازی، و منابع شبکه است.

لایه منابع واحد شامل منابعی است که جدا شده اند / محصور شده اند (معمولا با مجازی سازی) تا بتوان آنها را در معرض استفاده لایه بالا و یا کاربران نهایی به عنوان منابع یکپارچه قرار داد؛ برای مثال، یک کامپیوتر / خوشه مجازی، یک سیستم فایلِی منطقی، یک سیستم پایگاه داده، و غیره. لایه پلت فرم مجموعه ای از ابزارهای تخصصی، نرم افزارهای واسطه و خدمات ورای منابع متحد اضافه می کند تا یک پلتفرم توسعه و/یا استقرار فراهم کند. در نهایت، لایه برنامه های کاربردی، برنامه های کاربردی را که در ابرها اجرا می شود را دربر می گیرد.
ابرها در کل، خدماتی را در سه سطح مختلف (IaaS، PaaS وSaaS ا ) به شرح زیر ارایه می کنند؛ هر چند برخی از ارائه دهندگان می توانند به انتخاب خود خدماتی را در بیش از یک سطح ارایه نمایند. زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)  سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات را برای ارائه محیط نرم افزاری برنامه براساس یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر استفاده از منابع، فراهم می آورد. زیرساخت را می توان به شکل دینامیکی و پویا و متناسب با نیازهای منابع نرم افزار، به مقیاس بالا و پایین برد. نمونه های معمولی این مورد، خدمات EC2 آمازون (پردازش ابری الاستیک)  و S3 (سرویس ذخیره سازی ساده)
است که در آن زیرساختهای پردازش و ذخیره سازی برای دسترسی همگان طبق مدل قیمت گذاری ابزاری، آزاد است. این یک پیاده سازی منبع باز ابری فراهم می کند که یک رابط کاربری سازگار با EC2 آمازون فراهم می کند و به افراد این اجازه را می دهد تا یک زیرساخت ابری را به شکل پیشفرض ایجاد کنند و پیش از خرید خدمات تجاری، آن را آزمایش کنند. پلتفرم به عنوان خدمات مانند سرویس (PaaS)  محیطی با یکپارچگی سطح بالا را برای ساخت، تست، و استقرار سفارشی برنامه های کاربردی، ایجاد می کند. به طور کلی، توسعه دهندگان می بایست برخی محدودیتها در نوع نرم افزاری را که می توانند بنویسند را در ازای مقیاس پذیری نرم افزار، بپذیرند. به عنوان مثال نرم افزار موتور گوگل ، که کاربران را قادر می سازد تا نرم افزارهای ازاد تحت وب را در سیستمهای مقیاس پذیری بسازند که برنامه های کاربردی گوگل را نیز ایجاد می کند.
نرم افزار به عنوان خدمات (SaaS) ؛ نرم افزارهای خاصی را ارایه می کند که برای مصرف کنندگان از راه دور و از طریق اینترنت با مدل قیمت گذاری مبتنی بر استفاده، قابل دسترس است. شرکت Salesforce از رهبران این صنعت در ارائه خدمات آنلاین (مدیریت ارتباط با مشتری) CRM است. مش زنده (لایو مش) از مایکروسافت، امکان به اشتراک گذاری فایلها و پوشه ها و سینک کردن آنها در دستگاههای متعدد به شکل همزمان را فراهم می آورد.

 

www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia

07132346102

09197240864


لایه اتصال، پروتکلهای ارتباط و احراز هویت را جهت تعامل آسان و امن در شبکه تعریف می کند. پروتکل ) GSI زیرساخت امنیت گرید) نیز به طور ضمنی در تمامی تعاملات گرید حضور دارد.

لایه منابع، پروتکلهای انتشار، کشف، مذاکره، نظارت، حسابداری و پرداخت عملیات به اشتراک گذاری منابع جداگانه را تعریف می کند. از پروتکل GRAM (شبکه دسترسی و مدیریت منابع گرید) برای تخصیص منابع پردزاشی و جهت نظارت و کنترل پردازش در همان منابع استفاده می شود، و از GridFTP  برای دسترسی به داده ها و انتقال داده با سرعت بالا استفاده می گردد.

لایه اشتراکی، تعاملات در سراسر مجموعه منابع، خدمات دایرکتوری مانند MDS (خدمات نظارت و کشف) را جمع می کند و امکان نظارت و کشف منابع سازمان مجازی را فراهم می آورد.

لایه کاربردی، هر برنامه ای را که کاربران فرای پروتکلهای معرفی شده تا به حال و API ها ایجاد کنند را دربر می گیرد و در محیطهای VO فعالیت دارد. دو مثال این مورد، گردش کار سیستمهای گرید و پورتال گرید است.

سیستم ابری به این منظور ایجاد شد تا به مشکلات پردازشی در مقیاس اینترنت رسیدگی شود که در آن برخی از فرضیات مختلف با موارد موجود در گریدها تفاوت دارد. از ابرها معمولا به عنوان استخر بزرگ پردازش و / یا منابع ذخیره سازی یاد می شود که می توان از طریق پروتکلهای استاندارد و با یک رابط کاربری مجازی به آنها دسترسی داشت.
  ما برای پردازش ابری در مقایسه با معماری گرید، از یک معماری چهار لایه استفاده می کنیم که از:

1) پارچه

2) منابع واحد

3) پلتفرم

4) لایه های نرم افزار تشکیل می شود.

 

www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia

07132346102

09197240864


نظر


مدل تجارت قدیمی برای نرم افزارها، عبارت از یک بار پرداخت برای استفاده نامحدود از نرم افزار بوده است.

در یک مدل تجاری ابری، پرداختی مشتری به ارائه دهنده بر اساس میزان مصرف است، که این امر بسیار شبیه شرکتهایی است که برای کارکردهایی مانند آب، گاز و برق همگانی هزینه دریافت می کنند و از سوی دیگر این مدل بر اقتصاد مقیاسی متکی است تا بتواند برای کاربران هزینه ها را پایین بیاورد و سود بالایی برای ارائه دهندگان نیز تامین کند . امروزه، آمازون در اصل ابری متمرکز را ارایه می دهد که از چند کامپیوتر ابری EC2 و ابر داده ای S3 تشکیل شده است.

  مدل تجاریگریدها، مدلی پروژه محور است که کاربران و یا جامعه مورد نظر در آن براساس تعداد خاصی از واحدهای خدمات (مثلا ساعت CPU) که می توانند مصرف کنند شناخته می شوند.

برای مثال : تترا گرید به همین شکل عمل می کند و در آن نیاز است تا طرحهای به مراتب پیچیده تری برای تعداد قدرت پردازشی روزافزون آن نوشته شود. این شرکت بیش از یک دوجین سایت گرید دارد که همگی در نهادهای مختلف در سراسر کشور میزبانی می شود. هنگامی که یک نهاد با مجموعه ای از منابع به تتراگرید می پیوندد، این شرکت آگاه است که دیگر اعضای این مجموعه نیز اکنون می توانند از این منابع در سراسر کشور استفاده کنند. همچنین این واقعیت را نیز می داند که امکان دسترسی به چندین سایت گرید دیگر را نیز پیدا می کند.
    همچنین تلاشهای دیگری نیز برای ایجاد یک اقتصاد مشبک (گریدی) برای یک زیرساخت گریدی جهانی وجود دارد که تجارت، مذاکره، پشتیبانی و تخصیص منابع را بر اساس سطح خدمات ارائه شده، خطر و هزینه، و ترجیحات کاربران، حمایت می کند؛ تا کنون، تبادل منابع (مانند تجارت حافظه ها برای چرخه های پردازش)، مزایده ها، هماهنگی منابع براساس نظریه بازی، ارزهای مجازی، کارگزاران منابع و واسطه ها، و سایر مدلهای مختلف اقتصادی مطرح شده است و مورد استفاده عملی قرار گرفته است
معماری گریدها در اواسط دهه 90 میلادی برای رسیدگی به مسایل پردازشی در مقیاس بزرگ طراحی شدند و با استفاده از یک شبکه از ماشینهای کالای برای اشتراک منابع آغاز به کار کردند که قدرت پردازشی مقرون به صرفه ای را تنها به وسیله ابرکامپیوترها و خوشه های بزرگ اختصاصی در آن زمان، ارایه می دادند. انگیزه اصلی این بود که این منابع پردازشی با کارایی بالا، گران و به سختی قابل دسترسی بود و بنابراین نقطه شروع، استفاده از منابع فدرال بود که می شد با آن امکان پردازش، ذخیره سازی و استفاده از منابع شبکه را از چند موسسه پراکنده در موقعیتهای جغرافیایی گوناگون فراهم کرد؛ و این منابع به طور کلی ناهمگن و پویا بودند.
گریدها پروتکلها و خدمات را در پنج لایه مختلف با نام معماری پروتکل گرید ارایه می دهند  در لایه پارچه ای، گریدها امکان دسترسی به انواع منابع مختلف از جمله پردازش، ذخیره سازی، منابع شبکه، کد مخزن، و غیره را فراهم می آورند. گریدها معمولا تنها به اجزای پارچه موجود متکی هستند، به عنوان مثال، مدیران منابع محلی.
درخواست
اشتراکی
اتصال
پارچه

Www.pishgamanasia.com

https://t.me/pishgamanasia